Comerç Just a Maó
Proideba – Maó posa en marxa, a la Botiga Virtual del Col•legi La Salle de Maó, una secció de Comerç Just amb productes de consum habitual: cafè, xocolata, galetes, te, infusions.

Aquesta iniciativa es prepara des del començament de curs per part de l’Equip d’Acció Social del Centre. La inauguració de la botiga es va fer coincidir amb les sessions de formació, que del 26 al 28 d’abril, es van impartir a l’alumnat i al professorat, per part de Laura García i Carla Cruz, responsables d’Educació per a la Transformació Social i Comerç Just de la Associació PROYDE.

La formació impartida, en què ha participat l’alumnat des de 3r de Primària i tota l’ESO, s’ha centrat a donar a conèixer els principis del comerç just, les certificadores dels productes i els mitjans de comercialització. Tot l’alumnat ha participat molt activament als tallers proposats i ha tret una idea precisa del que suposa consumir responsablement i especialment fer-ho amb productes de Comerç Just.

També hi ha hagut sessions informatives per al professorat de Primària i Secundària amb continguts semblants als de l’alumnat.

El Comerç Just té una àmplia trajectòria al Col•legi, i com tantes coses, s’ha tornat a prendre amb interès la seva “reaparició”. L’Equip d’Acció Social té l’objectiu de postular-se a la certificació de “Centre Educatiu pel Comerç Just” que promouen i certifiquen, conjuntament, PROYDE i Ideas Coop i forma part del Programa: “Ciutats pel Comerç Just”.

Finalment, agraïm a l’Associació PROYDE la seva col•laboració i en especial a na Laura i na Carla, pels seus coneixements i el seu interès de transmetre a la Comunitat Educativa la seva convicció i la seva bona feina.