Educació per a la Transformació Social

Una ciutadania informada, crítica i solidària

L’Educació per a la Transformació Social (EpTS) és un procés per generar pensament crític i fer cada persona activa, responsable i conscient per tal de construir una societat capaç de transformar el seu propi entorn. I ho fa, tenint en compte diverses mirades com l’enfocament local global, enfocament de drets, coresponsabilitat, entre d’altres.

A Proideba impulsem iniciatives per a la construcció d’una ciutadania informada, crítica i solidària, una ciutadania participativa, perquè demandes, necessitats, preocupacions i anàlisis es tinguin en compte a l’hora de prendre decisions polítiques, econòmiques i socials.

Les nostres Campanyes de sensibilització, basades en els Objectius de Desenvolupament Sostenible, tenen abast internacional.

ONGD

Països

Idiomes

Objectius de desenvolupament sostenible

Anualment, Proideba, en comú amb la Coordinadora d’ONGD Lasal·lianes (PROYDE, PROYDE-PROEGA, Edificant CN, Proide i Sopro), Solidarietà Internazionale, Semil, La Salle International Foundation, SED, PROCLADE i PROCLADE YANAPAY treballen conjuntament en la proposta de campanyes de sensibilització, emmarcades, des del 2015, a l’Agenda 2030 i els seus Objectius de Desenvolupament Sostenible

ODS 1

Fi de la pobresa

ODS 2

Fam zero

ODS 3

Salut i benestar

ODS 4

Educació de qualitat

ODS 5

Igualtat de gènere

ODS 6

Aigua neta i sanejament

ODS 7

Energia assequible i no contaminant

ODS 8

Treball decent i creixement econòmic

ODS 9

Indústria, innovació i infraestructura

ODS 10

Reducció de les desigualtats

ODS 11

Ciutats i comunitats sostenibles

ODS 12

Producció i consum responsables.

ODS 13

Acciò pel clima

ODS 14

Vida submarina

ODS 15

Vida d’ecosistemes terrestres

ODS 16

Pau, justícia i institucions sòlides

ODS 17

Aliances per a assolir els objetius

Hi ha 17 objectius i 169 metes específiques per a aquests objectius.

Els ODS són vàlids de 2015 a 2030.

ODS 15

Promoure l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, lluitar contra la desertificació, aturar i revertir la degradació de les terres i la pèrdua de biodiversitat.

Generar pensament crític a cada persona