Projectes d’Acció Social local

A Proideba ens comprometem amb Projectes d’Acció Social local

Compromís solidari amb els germans necessitats”.

Sens dubte, l’atenció al món dels joves sempre ha trobat ressons d’acolliment al nostre món lasalià.

Al març de 2015, des del Projecte Lasalià “Nou Horitzó” que acull joves que provenen de centre d’acollida de menors en procés d’emancipació, va veure la necessitat de trobar un espai per facilitar el pas entre el centre de menors al pis d’emancipació . En el nostre cas de Mallorca en tenim dos: Pont d’Inca i Son Dameto a Palma.

Va néixer el “Projecte Pont”. El desenvolupament d’aquest projecte facilitava el seu acompanyament ja que diversos voluntaris i el coordinador del projecte acudien diàriament a Son Rapinya on treballen habitualment. Les seves intervencions podien ser més immediates i eficaces. És important ressaltar que alguns membres de la comunitat també es van animar a acompanyar el projecte amb la seva presència i ajuda.

Al contracte que cada jove signava, es deia: “La durada d’aquesta etapa pont està supeditada a aconseguir les capacitats mínimes per poder passar al pis d’emancipació. Si el jove demostra aquesta maduresa continuarà amb el procés en una segona etapa.”

Quan estic amb joves que han viscut aquesta experiència o amb els que han passat per qualsevol dels Projectes de Nou Horitzó, i ja en són uns quants, m’emociona comprovar el nivell d’èxit aconseguit.

Projectes d’Acció Social Local Nou Horitzó

Compromesos en allò local i global