Dia de les persones sense llar

Quan no hi ha un sostre es vulneren altres drets fonamentals com el dret a l’aigua, a la higiene, a la Seguretat, a l’alimentació, l’ús de les tecnologies i a la salut física i mental

És la denúncia que fan les entitats que formen part de l’Àrea de Pastoral Caritativa i Social de l’Església amb motiu del dia de les persones sense llar el pròxim 29 d’octubre.

Les entitats socials de Pastoral Caritativa reclamen més protecció per a les persones que viuen una situació sense llar, més respecte i bon tracte, especialment per a les dones, un col·lectiu que va en augment i que no compta amb recursos públics adequats per a atendre les seva situació de dona i sense sostre.

Una petició que es compartirà el diumenge 29 amb la lectura del manifest que es farà a la Seu en acabar l’eucaristia de les 10:30 h, i a les 19:30 h a parròquia de Santo Domingo (Inca), amb la presència de participants de les diferents entitats. També està previst una paellada el pròxim 26 de novembre a Binissalem per a visibilitzar al col·lectiu de persones sense llar a la part forana.

Comparteix la tevaxarxa.

Precisament la falta de drets i la desprotecció social que sofreixen aquestes persones és l’eix de la campanya que ha llançat Càritas:

“Comparteix la teva xarxa. No deixis que es quedin fora de cobertura”, on també es reclama a la societat que ampliï la seva mirada i que es posi en el lloc de les persones que viuen una situació diferent, persones que tenen un passat i un futur.

I que feim desde Proideba?

Conscients d’aquesta realitat, juntament amb la Comunitat i el Col·legi de Palma, signeu-vos un assenyat de col·laboració amb l’IMAS per a l’ús de les habitacions i espais de l’última planta de Palma. Gràcies a això, 18 persones poden dormir sota un sostre amable. Estem en procés de signar per dos anys més aquest compromís.