Dia Internacional de l’Alfabetització (8 de setembre)

Des de l’any 1966, el dia 8 de setembre se celebra el Dia Internacional de l’Alfabetització, per reconèixer l’educació com un dret humà universal a què tot individu ha de tenir accés sense cap mena de discriminació. L’alfabetització és un dels objectius de l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides: «garantir que tots els joves i una proporció substancial dels adults, tant homes com dones, tinguin competències de lectura, escriptura i aritmètica».

A totes les institucions lasal·lianes i, per descomptat, a la Fundació Proideba, compartim el desig d’impulsar l’alfabetització com un dret fonamental. És per això que el nostre objectiu per a l’any 2023 és: «promoure l’alfabetització per a un món en transició: assentar les bases per aconseguir societats pacífiques i sostenibles».

A la Fundació Proideba continuam compromesos amb la promoció de l’alfabetització, conscients que encara hi ha desafiaments als quals ens hem d’enfrontar, a pesar dels esforços i els avanços actuals.

UNESCO