Dia Internacional del Voluntariat | 5 de desembre 2023
“En aquest dia tan important, tornem a comprometre’ns a garantir que totes les persones puguin prestar la seva energia per tal de forjar un futur millor per a tothom i per al planeta que compartim”. (António Guterres, secretari general de l’ONU).

La celebració del Dia Internacional dels Voluntaris reconeix aquest 2023 el poder de l’acció col·lectiva: “si tots féssim”…

Si tots ens féssim, si tots ens impliquéssim en un voluntariat d’acord amb les nostres possibilitats i habilitats, el món seria un lloc millor. Imaginem més de vuit mil milions de voluntaris. Les possibilitats de desenvolupament sostenible són il·limitades: aliments i educació per a tothom, medi ambient saludable i net, societats inclusives i pacífiques, i moltes coses més.

Des de la nostra Fundació Proideba desitgem unir-nos a aquesta celebració mundial, agrair als nostres voluntaris el seu generós altruisme i convidar a un compromís personal i col·lectiu més gran des de cadascun dels nostres entorns locals.

El voluntariat és un enorme recurs renovable per a la resolució de problemes socials, econòmics i mediambientals a tot el món. En un moment en què ens enfrontem a reptes cada cop més grans, els voluntaris solen ser els primers a ajudar. Sensibilitzant, educant i posant a disposició el nostre temps a favor dels altres contribuïm també a la construcció d’un món millor.