Proyecto Curepto – Primera semana

Curepto, 6 de maig de 2013.

Una salutació des d’aquest petit poble al sud de Xile.

Des que varem sortir de Palma el dilluns a les 21:30 hores fins que varem arribar a Santiago el dimarts a les 8:30 hores les coses ens van molt bé. 14 hores de vol creuant l’Oceà Atlàntic.

Poca neu als Andes i és que aquí ens hem trobat amb un temps primaveral.

Esteim molt contents de la rebuda, tant de la Comunitat Provincial La Salle a Santiago que ens varen venir a cercar a l’aeroport i del bon dinar que ens varen oferir, com de la rebuda per part del Pare Carlos (Ex-Germà de La Salle) i de les dones de la Residència aquí a Curepto.

Curepto pertany a la regió del Maule, la setena regió de Xile. És una població petita i de molta tradició. Ara molt afectada pel terratrèmol que va sofrir Xile l’any 2010. Però poc a poc es va recuperant i hi ha un gran esforç per tornar a recuperar el poble que havia sigut abans.

El lema del poble és: “Comuna donde se cultivan las tradiciones y crecen las camelias”. Aquest poble va sorgir d’unes primeres possessions del segle XVII. És un poble de llauradors i ramaders que estimen molt la terra, tenen un fort sentit comunitari i d’una gran hospitalitat.

Curepto destaca, destacava, com un gran exemple molt ben conservat d’arquitectura colonial construïda passa a passa a partir de 1790, però com diuen aquí: “sin seguir las normes estrictas del damero español”, però respectant el criteri de que l’espai públic és per fer-lo servir i no tan sols per transitar per ell.

La nostra casa està pujant una costa que du directament a la muntanya on hi abunden els pins i els eucaliptus. No ens podem queixar gens del paisatge.

La platja està a uns 20 kilòmetres. Encara no l’hem poguda visitar. Aquest diumenge tenim pensat fer una petita excursió. Una hora de camí en autobús fins Iloca la localitat costanera, diuen que és molt agradable i meravellosa.

Per altra banda els alumnes ja han pres el primer contacte amb la feina.

El grup de 3 alumnes de Farmàcia ja s’han incorporat a l’Hospital. Es tracta d’un hospital nou inaugurat ara fa 1 any damunt de l’antic que es va derruir degut al terratrèmol. És petitó però està ben equipat. La seva feina és la dispensació de medicaments i atendre a pacients a les ordres dels metges, ajudar al personal i una vegada per setmana fer la visita als malalts a les seves cases.

El grup de 5 alumnes de Sociosanitari fan la seva feina a la Residència d’Ancians que pertany a la Parròquia. Un total de 19 residents amb tot tipus de dependència. La seva feina és cobrir totes les seves necessitats.

El professors, apart d’anar a comprar cada dia el que necessitem per la casa i per dinar, fem el seguiment de la feina dels alumnes i hem de donar quatre xerrades de formació al personal de la Residència (Salud i Higiene, Organització de Centres, Alimentació) per millorar un poc la formació del personal de la Residència. Els alumnes de Farmàcia també s’han de preparar una petita exposició per presentar-la al personal de l’Hospital.

Bé, aquesta és la primera presentació de la nostra primera setmana d’estada a Curepto.

Més endavant ja vos escriurem alguna coseta més.

Demanar-vos que ens tingueu presents durant aquests dies.

Gràcies i una abraçada a tots.

Junts en La Salle

“Los españolitos” de Curepto.