Setmana per la Unitat

18 al 25 de gener de 2023

A tot el món cristià celebrem durant aquests dies la “Setmana de pregària per la Unitat dels Cristians”. La Fundació Proideba i La Salle Acción Social realitza els seus compromisos juntament amb altres confessions cristianes i amb altres religions. Ens uneixen molts valors i fins i tot col•laborem junts en molts dels nostres entorns.

El text d’Isaïes, lema per a aquesta setmana, ens fa comprendre que la vivència de la fe ha d’anar sempre acompanyada per una praxi coherent amb allò que es professa. Una manera d’afavorir la unitat entre els cristians és treballar plegats per la justícia, cooperant en accions que posin de manifest el desig de pau i d’unitat que brolla de la fe en Jesucrist. El Concili va cridar tots «els que creuen en Déu i encara més singularment tots els cristians» a col•laborar en el camp social (UR, n. 12).

Hi ha molts àmbits en què podem treballar amb altres cristians: l’atenció als més pobres, la defensa de la dona, la lluita contra el racisme, la cura del medi ambient, etc. Consta que al nostre país ja hi ha iniciatives de treball comú en aquest camp. Val la pena enfortir-les, perquè són testimoni preciós de fidelitat a l’Evangeli.

Els desafiaments de la justícia i la fraternitat que trobem al nostre món són molts. Els cristians, «mentre ens trobem encara en camí cap a la plena comunió, tenim ja el deure de donar testimoniatge comú de l’amor de Déu al seu poble col•laborant en el nostre servei a la humanitat» (Fratelli tutti, n. 280).