Trobada Formativa per al Voluntariat Internacional de Proideba i PROYDE – Levanteruel

Els passats dies 1 i 2 d’abril es va celebrar la 2a Trobada de Formació del Voluntariat Internacional de l’ONGD PROYDE – Levanteruel i la Fundació Proideba al Seminari Sant Josep de Godella (València).

La trobada tenia com a objectiu fomentar la cohesió del grup de voluntaris, mitjançant dinàmiques, xerrades i jocs. Per nosaltres l’èxit de l’experiència del voluntariat internacional rau principalment que els voluntaris es coneguin bé, es relacionin de manera positiva i assoleixin un alt grau de comunicació assertiva perquè puguin viure amb plenitud la seva experiència en terreny.

Sens dubte, va ser un cap de setmana molt enriquidor en què els voluntaris es van mostrar molt oberts, participatius, actius i il·lusionats amb totes les activitats proposades. Destaquem especialment el grau d’obertura cap als altres en el relat de la seva pròpia història personal, cosa que no és fàcil, i que repercuteix de manera molt positiva en la relació amb tots els voluntaris. Obrir-se, mai no és fàcil perquè ens mostra vulnerables, però es va crear un clima de confiança que ho va fer possible, i és una cosa que agraïm i valorem.

Volem agrair als Terciaris Caputxins la gran disponibilitat per facilitar-nos totes les comoditats durant la trobada, així com a l’equip de cuina i manteniment del Seminari. Finalment, també agraïm al Gmà. Rafa ia Mª del Mar de la Fundació Proideba la seva assistència.