Una inspiradora trobada de Voluntariat Internacional de la ONGD PROYDE – Levanteruel i la Fundació Proideba
El passat cap de setmana, 13 i 14 d’abril, es va dur a terme la tercera trobada del Voluntariat Internacional d’Estiu de la ONGD Proyde Levanteruel i la Fundació Proideba, en el Centre La Salle de Cala Morlanda, a S’Illot. En un ambient de pau i serenitat, els set voluntaris d’aquesta nova edició, es van reunir per a enfortir els llaços que sustenten l’acció voluntària.

En aquesta ocasió, va ser el Germà Rafa Matas qui va donar la benvinguda a tots els voluntaris amb una petita reflexió sobre el concepte “VIDA” i el significat que té per a cadascun.

Des del dissabte al matí, els participants es van submergir en una sèrie de dinàmiques dissenyades per a fomentar el coneixement mutu, promoure la comunicació efectiva i reflexionar sobre els valors fonamentals del voluntariat. A través d’activitats interactives i discussions en grup, es van explorar temes com el compromís, l’empatia, la solidaritat, la responsabilitat i el respecte cap a les comunitats més vulnerables.

A més, els voluntaris també van dedicar temps a planificar i treballar el projecte de grup, que els servirà com a guia per a viure la seva experiència d’una forma més viva i rica.

Durant el matí del diumenge, el Germà Miguel Ángel Sanz, ens va ajudar a connectar amb el nostre interior, a través d’una dinàmica de visualització. Es van viure moments molt emotius, que van fer aflorar sentiments molt profunds, i que alguns dels voluntaris van voler compartir amb la resta. El Germà Miguel Ángel va posar l’accent en la importància de l’autocura, la reflexió i el creixement personal. També, vam poder comptar amb la presència de l’infermer del Col·legi La Salle de Palma, Jesús Hueso, qui ens va donar els millors consells sanitaris i cures mèdiques que cal portar en la farmaciola de viatge.

No ens volem oblidar, de les atencions del Germà Joan Mascaró, responsable de la Casa de Cala Morlanda, que ens va alimentar i ens va cuidar durant tot el cap de setmana, amb molt d’humor i afecte. Finalment, podem dir que Cala Morlanda es va convertir en l’epicentre d’una inspiradora trobada de Voluntariat Internacional de la ONGD Proyde Levanteruel i la Fundació Proideba.

Gràcies a tots per fer-ho possible!